Μετά την «προθέρμανση» της πρεμιέρας του Σαββάτου, την Κυριακή 7 Ιανουαρίου οι συμμετέχοντες πραγματοποίησαν την πρώτη μεγάλη ειδική του Rally Dakar. Σημείο κλειδί, η πλοήγηση που μετά την πρόσφατη απαγόρευση των GPS των ομάδων και ηλεκτρονικών χαρτών, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Οι συμμετέχοντες έχουν στη διάθεση τους μόνο το επίσημο σύστημα πλοήγησης του διοργανωτή, κάτι που δεν έγινε δεκτό με ικανοποίηση από πολλές ομάδες. Η ομάδα της Peugeot, παρά τις αντίθετες προβλέψεις για το ρυθμό των πληρωμάτων της στις ειδικές του Peru, πέρασε στην αντεπίθεση κάνοντας το 1-2-3 με τους Despres, Peterhansel και Loeb αντίστοιχα. Αυτή ήταν η 2η νίκη του Despres με αυτοκίνητο στο Rally Dakar μετά από πολλές επιτυχημένες συμμετοχές με Yamaha.

Στην ειδική μήκους 267 χιλιομέτρων, ο Nasser Al Attiyah έχασε την πρωτοπορία καθώς άνοιγε δρόμο στους υπόλοιπους αλλά έχοντας να διαχειριστεί την ξαφνική αδιαθεσία του συνοδηγού από το 15ο χιλιόμετρο της ειδικής. Έτσι, περιορίστηκε στην 8η θέση χάνοντας σχεδόν 15 λεπτά από τον νικητή Despres. Η Toyota είδε όμως τον De Villiers να τερματίζει στην 4η θέση, 7 λεπτά πίσω από τον πρώτο. Ο Terranova με Mini ήταν 5ος, ο Carlos Sainz με Peugeot 6ος και ο Mikko Hirvonen με Mini τερμάτισε στην 7η θέση. Με τα αποτελέσματα αυτά ο Despres πέρασε επικεφαλής στην κατάταξη με δεύτερο τον Peterhansel, τρίτο τον De Villiers, τον Loeb να ανεβαίνει στην 4η θέση της κατάταξης και τον Al Attiyah να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα.

Στις μοτοσυκλέτες είχαμε επίσης αλλαγή στη γενική κατάταξη. Ο Ισπανός Joan Barreda έφτασε πρώτος στο Pisco σημειώνοντας την 20η του νίκη σε ειδική του Dakar. Σημαντικό στοιχείο αν αναλογιστεί κανείς πως είναι ο 5ος αναβάτης με τις περισσότερες νίκες στον αγώνα πίσω από τους Despres και Peterhansel (33 νίκες), Arcarons (27), Coma (25) και Auriol (24). Ο Adrian Van Beveren είναι 2ος στην κατάταξη με διαφορά 2,5 λεπτών από τον Barreda και στην 3η θέση ακολουθεί ο Matthias Walkner. Ο νικητής της 1ης ειδικής, Sam Sunderland ήταν 7ος στην ειδική χάνοντας όμως 6 λεπτά από τον πρώτο κι έτσι υποχώρησε στην 4η θέση της κατάταξης, 5 λεπτά πίσω από τον Barreda.

Η 3η ειδική του αγώνα, από το Pisco στο Sab Juan de Marcona, έχει μήκος 296 χιλιόμετρα και οι συμμετέχοντες θα πρέπει να διανύσουν 208 χιλιόμετρα απλής διαδρομής μέχρι να βρεθούν στην εκκίνηση της ειδικής. Είναι μια δοκιμασία κατά την οποία οι έμπειροι στον αγώνα, ακόμα θα «ζεσταίνονται» ενώ οι νέοι θα αρχίσουν να ανησυχούν για το τι τους περιμένει…