Ο Jorge Lorenzo πήρε μια πολύ πειστική νίκη, θυμίζοντας τον καλό του εαυτό, τις μέρες της Yamaha. Έδειξε και σε προηγούμενους αγώνες πως κάνοντας ένα χρόνο μέσα στην πρώτη οκτάδα, ήταν ικανός με μια από τις συνηθισμένες του, εκρηκτικές εκκινήσεις, να προηγηθεί για πολλούς γύρους, αλλά δεν κατάφερνε να διατηρήσει το ρυθμό αυτό μέχρι το τέλος του αγώνα. Ζήτησε κάποιες αλλαγές από τη Ducati και όταν η Ducati του έδωσε αυτά που ζήτησε, αλλά βρέθηκε και σε μια πίστα που έχει πολύ καλά στατιστικά, όπως είναι το Mugello, κατάφερε και πήρε την πρώτη του νίκη με τη Ducati και τη πρώτη μετά τη Valencia του 2016. Ξεκινώντας από τη 2η θέση, πέρασε επικεφαλής πριν την πρώτη στροφή και έμεινε στην πρώτη θέση χωρίς να απειληθεί από κανέναν. Δεν έκανε το παραμικρό λάθος, είχε κάνει σωστή επιλογή ελαστικών και όπως συνηθίζει όταν του πηγαίνουν όλα καλά, δεν είχε αντίπαλο. Σε μια καθοριστική καμπή της συνεργασίας του με τη Ducati κατάφερε να πάρει τη νίκη αν και ο ίδιος δήλωσε πως το γεγονός αυτό δεν πρόκειται να επηρεάσει τις εξελίξεις. Από την πλευρά του ο Gigi Dall’Igna, team manager της Ducati, είπε πως δεν είναι σίγουρο πως ο Lorenzo δε θα συνεχίσει με την ομάδα. Λογικά τις επόμενες μέρες θα υπάρχουν εξελίξεις στο θέμα αυτό για να δούμε αν τελικά ο Lorenzo θα γυρίσει στη Yamaha, σε δορυφορική όμως ομάδα.

Προς το παρόν, οι «κόκκινοι» πανηγύρισαν μέσα στην έδρα τους το 1-2 αφού ο Andrea Dovizioso τερμάτισε στη 2η θέση. Όπως συνηθίζει δεν επιτέθηκε νωρίς. Ξεκίνησε από την «αγαπημένη» του 7η θέση και ανέβηκε σιγά-σιγά. Όταν είδε τον Marquez να πέφτει, επιτέθηκε για να ανέβει στην 3η θέση και σύντομα ανέβηκε στη 2η. Έκανε λάθος επιλογή ελαστικών κι έφτασε με μεγάλη δυσκολία στον τερματισμό χωρίς να έχει πιέσει καθόλου τον Lorenzo. Έμεινε όμως μακριά από λάθη, δικά του ή των αντιπάλων του, και επέστρεψε στους βαθμούς αλλά και στο βάθρο στο οποίο είχε ανέβει μόνο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Μπορεί ο Lorenzo να ήταν ο νικητής του αγώνα αλλά το Mugello που ήταν κατακίτρινο, πανηγύρισε την 3η θέση του Rossi σαν να ήταν νίκη. Μετά τη φοβερή pole position του Σαββάτου, ο Rossi πάλεψε πραγματικά για μια θέση στο βάθρο. Με πάθος «πρωτοεμφανιζόμενου» και την εμπειρία 39χρονου, 9 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, κατάφερε να τερματίσει 3ος παρότι διάλεξε ελαστικά για να ολοκληρώσει τον αγώνα θυσιάζοντας τις επιδόσεις και την καλή αίσθηση. Τρίτο συνολικά για φέτος και δεύτερο συνεχόμενο βάθρο και σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα των υπολοίπων, ο Rossi ανέβηκε στη 2η θέση της βαθμολογίας. Ήταν για έναν ακόμα αγώνα ο καλύτερος αναβάτης της Yamaha και μαζί με τον Dovizioso συμπλήρωσε ένα βάθρο με δύο Ιταλούς και νικητή τον Lorenzo με την Ιταλική Ducati. Ο Ισπανός πάντως δεν αποθεώθηκε…

Οι αναβάτες της Suzuki έδωσαν μάχες μεταξύ τους, με τον Petrucci, με τον Rossi για να τερματίσει τελικά 4ος ο Iannone και 5ος ο Rins. Ήταν πολύ καλή εμφάνιση για τη Suzuki που βελτιώνεται συνεχώς. Ο Cal Crutchlow τερμάτισε στην 6η θέση, κάνοντας καλό αλλά όχι εντυπωσιακό αγώνα.

Εντυπωσιακός ήταν ο Danilo Petrucci. Όχι μόνο για τα ξεχωριστά χρώματα του συγκεκριμένου αγώνα, το μαύρο-κίτρινο της Lamborghini αλλά γιατί ήταν ταχύτατος και πεισματάρης, ως συνήθως. Ξεκίνησε δυνατά αλλά δέχθηκε ένα από τα κλασσικά χτυπήματα του Marquez που «χρησιμοποιεί» τον αναβάτη που βρίσκεται μπροστά του, ως «τοίχο» για να φρενάρει πάνω του παίρνοντας την εσωτερική γραμμή. Έτσι, ο Petrucci από εκεί που πάλευε για την 3η θέση βρέθηκε οριακά στη δεκάδα. Αμέσως μετά, για 2 συνεχόμενους γύρους έκανε ταχύτερους γύρους γράφοντας τελικά τον ταχύτερο γύρο του αγώνα μόλις στον 3ο γύρο, με βαριά δηλαδή μοτοσυκλέτα. Η επίδοση του αυτή, αποκτά μεγαλύτερες διαστάσεις αν υπολογίσουμε πως 3 αναβάτες έπεσαν μόλις στον 1ο γύρο και άλλοι 5 στη συνέχεια! Ο Maverick Vinales μπορεί να ξεκίνησε από την 3η θέση αλλά έδωσε μάχη για να κρατήσει την 8η από τον Alvaro Bautista που τερμάτισε τελικά 9ος. Ο Johann Zarco έδειξε να επηρεάστηκε σημαντικά από τις προσδοκίες και την πτώση του Le Mans αφού σε μια πίστα που θεωρητικά η Yamaha βολεύεται, τερμάτισε 10ος.

Ο Pol Espargaro ήταν η πρώτη KTM στην 11η θέση, ο HafizhSyahrin τερμάτισε 12ος ενώ δεν κατάφερε να τερματίσει καμιά από τις 2 Aprilia αφού και οι δύο αναβάτες της είχαν πτώση. Ο Marc Marquez δήλωσε μετά τα χρονομετρημένα πως δε θα πάρει ρίσκα αφού είδε πως υπήρχαν πολλοί γρήγοροι αναβάτες. Φυσικά ελάχιστοι πίστεψαν τις δηλώσεις του. Εφαρμόζοντας τη συνηθισμένη τακτική του όλα ή τίποτα, επιτέθηκε από την πρώτη στιγμή κλείνοντας το δρόμο στον Rins και στέλνοντας εκτός πίστα τον Petrucci.

Στη συνέχεια είχε μια πτώση που πάλεψε μέχρι τελευταία στιγμή να σώσει. Δεν το κατάφερε, παρότι ακύρωσε ξανά τους νόμους της φυσικής αλλά όχι και την αμμοπαγίδα. Μετά από 6 αγώνες ο Marquez, με την τακτική όλα ή τίποτα που προαναφέραμε, μετρά 3 συνεχόμενες νίκες, δύο τερατισμούς εκτός βαθμών και μία δεύτερη θέση. Παραμένει επικεφαλής της βαθμολογίας με τον Rossi να ακολουθεί στη 2η θέση και τους Vinales, Dovizioso, Zarco, Petrucci και Iannone να ακολουθούν πολύ κοντά. Επόμενος αγώνας, στις 17 Ιουνίου, στη Βαρκελώνη. Πέρσι νικητής αναδείχθηκε εκεί ο Dovizioso ξεκινώντας από την 7η θέση.

Τα αποτελέσματα του αγώνα

Η βαθμολογία του πρωταθλήματος