Από το « Α’ Αττικόν Ράλλυ» του 1978 …
Την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 1978 , ώρα 00. 01, το πρώτο αυτοκίνητο ξεκινούσε το « Α’ Αττικόν Ράλλυ » της Α.Λ.Α ( Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου) από την πλατεία Ναρκίσσου (Εκάλη). Το μήκος του νυχτερινού ασφάλτινου αγώνα ήταν 381 χιλιόμετρα με τις εξής ειδικές διαδρομές: «Μαραθώνας», «Κάλαμος», «Ωρωπός», «Ριτσώνα» και «Άγιος Μερκούριος» όλες από δύο φορές. Ο τερματισμός του πρώτου αυτοκινήτου είχε προγραμματισθεί στις 06.18, στη Βαρυμπόμπη. Το ράλλυ προσμετρούσε στο 3ο Πρωτάθλημα αυτοκινήτων ενιαίου τύπου (Mazda 323) ενώ ήταν ελεύθερη η συμμετοχή, εκτός βαθμολογίας και Πρωταθλήματος.

Austin Cooper, οδηγός ο Νικόλας Ζαλμάς, συνοδηγός ο γράφων συμμετέχουν με τον αριθμό 24 κι όταν οι δείκτες του ρολογιού έδειξαν 01.38 ακριβώς, ξεκίνησαν τη 2η ειδική «Κάλαμος» στο go του αφέτη Θύμιου Τσαμτσούρη. Πολλοί οι θεατές, το αυτοκίνητο φθάνει στην τελευταία δεξιά στροφή, γλιστράει, ο πίσω αριστερός τροχός χτυπάει σε βράχο και η αρχή της τούμπας είναι γεγονός. Στην προσγείωση διαλύεται ένα πλαστικό μπιτόνι με νερό μουσκεύοντας το πλήρωμα, το Cooper σέρνεται ανάποδα πάνω στο δρόμο και σταματάει με τους τροχούς στον ουρανό, χωρίς άλλα άσχημα επακόλουθα. Ο αείμνηστος Μιχάλης Μοσχούς βοήθησε από τους πρώτους, πάντα με το τσιγάρο στα χείλη, έβγαλε ένα άλλο από το πακέτο του, το έσπασε και με τον καπνό κάλυψε μια μικρή γρατζουνιά στο δεξί πόδι του συνοδηγού λόγω κοντού παντελονιού και γυαλιών από το παρμπρίζ. Αργότερα κέρασε μπιφτέκια και σαλάτα στο «Racing», στην Κηφισιά .

… στο «1ο Αττικό Ιστορικό Ράλλυ » του 2021
Την Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021, ώρα 10. 30, το πρώτο αυτοκίνητο ξεκινούσε το «1ο Αττικό Ιστορικό Ράλλυ » της Α.Λ.Α από τον κόμβο του Αγίου Στεφάνου. Συμμετείχαμε δίπλα στον Αλέξανδρο Βενιό στην εκδήλωση ιστορικών αυτοκινήτων, προτελευταίο γύρο του 6ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος regularity rally της Ο.Μ.Α.Ε . Σημαντική η αρωγή του Δήμου Χαλκιδέων και του Λιμενικού Σώματος .

Συναντήσαμε με χαρά στελέχη και μέλη της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου, παλιούς και νέους γνώριμους. Ταχύτατοι συνδυασμοί των Ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου παρόντες ανάμεσα στα 36 πληρώματα, όπως και οι Δημήτρης Κορωναίος – Βαγγέλης Μπιρλιράκης σε διαφορετικά καθίσματα στη BMW 2002 από εκείνα της εποχής του ενιαίου με Autobianchi A112.

Ωραία και «σφιχτά» σχεδιασμένη η διαδρομή των 200 περίπου χιλιομέτρων με 12 δοκιμασίες. Αν κι ο καιρός ήταν συννεφιασμένος, δεν ήρθε η βροχή παρά μόνο λίγες σταγόνες όταν βρεθήκαμε στα Σκούρτα (11η δοκιμασία, μήκους 14.900 μέτρων). Ταχύτατη η έκδοση αποτελεσμάτων την οποία είχε αναλάβει ο πανταχού παρών πολυπρωταθλητής regularity Σπύρος Μουστάκας (Anube Sport).

Τα πληρώματα τερμάτισαν στη Φυλή. Στην ταβέρνα «Έλατο» ακολούθησε σε ευχάριστο κλίμα το δείπνο καθώς και η απονομή επάθλων στους διακριθέντες .

Αποτελέσματα

Κείμενο-φωτό: Τάσος Αρωνίτης