Το τριήμερο 23 με 25 Μαρτίου ξεκινά το πρωτάθλημα της Formula 1, στην πίστα Albert Park, στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. Σημαντική αλλαγή στα φετινά μονοθέσια, είναι η τοποθέτηση του Halo, του προστατευτικού τμήματος στο cockpit του οδηγού. Εκτός από το ότι με το Halo είναι δύσκολο οι θεατές να αναγνωρίσουν ποιος από τους δύο πιλότους της ομάδας βρίσκεται στο μονοθέσιο, προέκυψε και ένα ακόμα, πιο ουσιαστικό πρόβλημα. Οι πιλότοι εξέφρασαν φόβους για το αν θα μπορούν να δουν τα φώτα της εκκίνησης! Για το λόγο αυτόν, ο Charlie Whiting, αλυτάρχης του θεσμού, προχώρησε σε δύο αλλαγές. Αρχικά, ζήτησε από τους υπεύθυνους όλων των πιστών που φιλοξενούν αγώνα, να τοποθετήσουν τα φώτα της εκκίνησης πιο χαμηλά.

Επίσης, το 2009, όταν μεγάλωσαν πολύ οι πίσω πτέρυγες των μονοθεσίων, τοποθετήθηκαν επιπλέον φώτα στη μέση του grid ώστε να έχουν ορατότητα τα πιο πίσω μονοθέσια. Τώρα που οι πτέρυγες έχουν μικρότερες διαστάσεις, τα φώτα αυτά θα τοποθετηθούν στην αρχή του grid. Ο κάτοχος της pole position μπορεί να κατέχει την καλύτερη θέση στην πίστα κινούμενος προς την πρώτη στροφή, όμως έχει την πιο δύσκολη θέση από πλευράς ορατότητας των φώτων της εκκίνησης. Έτσι, με τα επιπλέον φώτα που θα βρίσκονται 5 μέτρα μπροστά του, αναμένεται να μην έχει μειονέκτημα. Όλες αυτές οι αλλαγές θα δοκιμαστούν σε δοκιμαστικές εκκινήσεις, μετά τα δύο σκέλη των δοκιμών της Παρασκευής.

Μία επιπλέον αλλαγή στον πρώτο αγώνα, είναι η 3η ζώνη DRS κάτι που γίνεται για πρώτη φορά.