Το Rally Dakar του 2019 ξεκίνησε το απόγευμα της Δευτέρας 7 Ιανουαρίου, στην πόλη Lima του Peru το οποίο θα φιλοξενήσει τη φετινή διοργάνωση. Ο φετινός αγώνας είναι μικρότερος σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, τόσο σε μέγεθος όσο και σε διάρκεια αλλά παραμένει δύσκολος και επικίνδυνος. Μετά την εκκίνηση οι αναβάτες και τα πληρώματα έπρεπε να αντιμετωπίσουν αμμόλοφους σε μία γρήγορη ειδική διαδρομή. Συνολικά η μέρα περιλάμβανε 284 χιλιόμετρα απλής διαδρομής και μόλις 84 ειδικής διαδρομής. Ο Al Attiyah οδηγώντας ένα Toyota έδειξε από νωρίς πως στοχεύει στη νίκη. Στο 1ο κομμάτι της διαδρομής ήταν 38 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Sainz που ακολουθούσε στη 2η θέση. Ο Sainz θα κυνηγήσει την 3η του νίκη στον αγώνα αλλά έχει δηλώσει την ανησυχία του για την αξιοπιστία του Mini με το οποίο συμμετέχει φέτος. Ο Stephane Peterhansel επίσης με Mini έχασε 1,5 λεπτό ενώ ο Loeb, μετά την απόσυρση της Peugeot φέτος, συμμετέχει με Peugeot ως ιδιωτική συμμετοχή της ομάδας PH Sport με την οποία συμμετείχε και τα πρώτα βήματα της καριέρας του.

Στο 2ο κομμάτι της διαδρομής το πλεονέκτημα του Al Attiyah ανέβηκε στα 45 δευτερόλεπτα, ο Peterhansel έχασε άλλα 26 και ο Loeb 1 λεπτό και 20 δευτερόλεπτα, κάτι που μαρτυρά προβλήματα για τον Γάλλο. Η έκπληξη της μέρας, ο Vasilyev με Toyota, ήταν 3ος στο 2ο κομμάτι της ειδικής, επιστρέφοντας στο Rally Dakar μετά από απουσία 2 ετών.

Τελικά, νικητής της 1ης μέρας του αγώνα, αναδείχθηκε όπως όλα έδειχναν, ο Nasser Al Attiyah με το Toyota. Εξασφάλισε διαφορά 1 λεπτού και 59 δευτερολέπτων από τον 2ο, Carlos Sainz. Στην 3η θέση ανέβηκε ο Πολωνός Przygonski με Mini που ολοκλήρωσε μόλις 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον Sainz παίρνοντας την 3η θέση από τον Valisyev που τερμάτισε 4ος 18 δευτερόλεπτα πίσω του. Στην 5η θέση ολοκλήρωσε την 1η μέρα ο Al Rajhi με Mini και στην 6η θέση ο De Villiers. Ο Sebastian Loeb τερμάτισε 6 λεπτά και 7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Al Attiyah σε μία ειδική στην οποία ο νικητής μόλις ξεπέρασε τη 1 ώρα, κάτι που δείχνει πως ο Loeb είχε μια δύσκολη αρχή στον φετινό αγώνα, ολοκληρώνοντας την 1η μέρα στη 13η θέση. Οι αμμόλοφοι δεν αποτελούν άλλωστε την αγαπημένη του επιφάνεια

Στις μοτοσυκλέτες που ξεκίνησαν πριν τα αυτοκίνητα και με αντεστραμμένη σειρά, ταχύτερος ήταν ο Barreda με Honda αφήνοντας 2ο τον Quintanilla με Husqvarna, 3ο τον Brabel με Honda, 4ος τον Van Beveren με Yamaha και η πρώτη KTM ήταν αυτή του Sunderland στην 6η θέση.

Η 2η μέρα του αγώνα, από το Pisco στο San Juan de Marcona, κρύβει πολλές δυσκολίες στην πλοήγηση ενώ έχει 211 χιλιόμετρα απλώς διαδρομής και 342 χιλιόμετρα ειδικής διαδρομής.