Τρία Γκραν Πρι, τρία 1-2 για τη Mercedes μέχρι στιγμής μέσα στο 2019. Αποτέλεσμα που ίσως ούτε η ίδια η γερμανική ομάδα δεν θα περίμενε πριν από την αρχή του πρωταθλήματος. Το γεγονός ότι κάτι αντίστοιχο έχει να συμβεί στη Φόρμουλα 1 από το 1992 και την παντοδύναμη τότε Williams, πιστοποιεί τη δυσκολία και αλλά και τη σπανιότητα του επιτεύγματος. Θα μπορέσουν άραγε τα “Ασημένια Βέλη” να κάνουν για 4η συνεχόμενη φορά το 1-2 πετυχαίνοντας ένα, χωρίς προηγούμενο, ρεκόρ; Και αν όχι, τότε ποιος θα τους σταματήσει;

Αν το “τσίρκο” της Φόρμουλα 1 πήγαινε σε οποιαδήποτε άλλη πίστα εκτός από αυτή του Αζερμπαϊτζάν για τον 4ο γύρο του Πρωταθλήματος (να συμπεριλάβουμε και το Μονακό στην υπόθεση), ίσως να μπορούσαμε να κάνουμε κάποια πρόβλεψη. Στο Αζερμπαϊτζάν όμως, δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.

Από το 2016, όταν και πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας στους δρόμους του Μπακού, το Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν είναι ίσως το πιο απρόβλεπτο της χρονιάς. Και αυτό γιατί συνδυάζει δύο εντελώς αντιδιαμετρικά χαρακτηριστικά: έχει το σχετικά αργό κομμάτι της πόλης με πολλές στροφές 90 μοιρών – στην Παλιά Πόλη δε υπάρχει ένα ακόμη στενότερο κομμάτι συνολικού πλάτους 7,6 μέτρων απ’όπου δεν χωρούν να περάσουν δύο μονοθέσια μαζί – και ταυτοχρόνως, έχει τη μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος, μήκους συνολικά 2,1 χιλιομέτρων (!) όπου τα μονοθέσια αγγίζουν σε συνθήκες αγώνα τα 360 χλμ./ώρα (στο Μονακό δεν ξεπερνούν τα 300 σε κανένα σημείο της διαδρομής)! Αυτό σημαίνει πως το “στήσιμο” του αυτοκινήτου αποτελεί τεράστια πρόκληση για τους μηχανικούς, αφού πρέπει να βρεθεί η ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη για μεγάλη τελική στην ευθεία (κάτι που συνεπάγεται χαμηλή οπισθέλκουσα) και την επιθυμία για καλό κράτημα στις αργές στροφές της πόλης (κάτι που συνεπάγεται αυξημένη κάθετη δύναμη από τις πτέρυγες, όχι όμως τόση που να κόβει πολύτιμα χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας στην ευθεία…). Αν προσθέσει κανείς και το γεγονός ότι δεν συγχωρείται το παραμικρό λάθος στο Μπακού καθώς με το ελάχιστο στραβοπάτημα οι μπαριέρες είναι έτοιμες να υποδεχτούν μονοθέσια και οδηγούς στην κρύα «αγκαλιά” τους, καταλαβαίνει γιατί το Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν είναι τόσο δύσκολο και απρόβλεπτο συνάμα.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι το 2017 ο νικητής του αγώνα, Ντάνιελ Ρικιάρντο, είχε ξεκινήσει από τη 10η θέση του γκριντ, ενώ ο περυσινός νικητής Λιούις Χάμιλτον, κέρδισε μόνο αφού ο ομόσταυλός του Βάλτερι Μπότας, εγκατέλειψε από την πρώτη θέση δύο γύρους πριν το τέλος, όταν πάτησε ένα θραύσμα στη μέση της ευθείας και έσκασε το ελαστικό του. Στους δύο προηγούμενους αγώνες που είχαν γίνει στο Αζερμπαϊτζάν, ο Χάμιλτον δεν είχε ανέβει ποτέ ψηλότερα από την 5η θέση. Όσο για τους άλλους διεκδικητές μιας θέσης στο βάθρο; Θα δώσουμε το εξής στατιστικό: από τους 58 αγώνες που έχουν γίνει από το πρώτο Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν το 2016 μέχρι αυτό του 2019, μόνο τρεις φορές έχει ανέβει στο πόντιουμ πιλότος που δεν οδηγούσε Mercedes, Ferrari ή Red Bull. Και αυτές ήταν όλες στο Μπακού…

Οι δοκιμές, ελεύθερες και κατατακτήριες, και ο αγώνας του Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν, θα μεταδοθούν ζωντανά από τη συχνότητα της ΕΡΤ SPORTS καθώς και από τα διαδικτυακά Μέσα της ΕΡΤ.

Στην περιγραφή και το σχολιασμό του αγώνα, θα βρίσκονται οι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ, Νίκος Κορόβηλας και Ηλίας Παπαϊωάννου.

Καλεσμένοι στο στούντιο, θα είναι ο εκπαιδευτικός και δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου Βασίλης Γούσιας και η δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου Πόπη Παπαμιχαήλ.

Τα ωράρια του αγώνα

Παρασκευή 26 Απριλίου
– Ελεύθερες Δοκιμές 1: 12:00-13:30
– Ελεύθερες Δοκιμές 2: 16:00-17:30

Σάββατο 27 Απριλίου
– Ελεύθερες Δοκιμές 3: 13:00-14:00
– Κατατακτήριες Δοκιμές: 16:00-17:00

Κυριακή 28 Απριλίου
– Αγώνας: 15:10