Η Formula 1 μεταφέρεται στο λαμπερό Πριγκιπάτο του Μονακό για τον 6ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και τα ερωτήματα που γεννώνται πριν την εκκίνηση του αγώνα, είναι για άλλη μια φορά πολλά: Θα είναι το Μονακό, το μέρος όπου ο Χάμιλτον θα επιστρέψει στις νίκες; Θα μπορέσει να επαναλάβει το θρίαμβο της Βαρκελώνης ο Φερστάπεν; Θα κάνει την διαφορά, η νέα μονάδα ισχύος της Renault; Πώς θα συμπεριφερθεί η νέα «υπέρ-μαλακή» γόμα της Pirelli που κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της σταGrand Prix; Ο καιρός, θα παίξει τον δικό του ρόλο;

Ο Λιούις Χάμιλτον έρχεται στο Μονακό έχοντας να πετύχει πολλούς στόχους: Πρώτον, να αποδείξει ότι έχει βάλει πίσω του το ατυχές περιστατικό της Βαρκελώνης – που οδήγησε στην εγκατάλειψη, τόσο τη δική του, όσο και τουΡόσμπεργκ και άνοιξε το δρόμο για τη νίκη του Φερστάπεν – δεύτερον, να μειώσει την διαφορά των 43 βαθμών που τον χωρίζει από τον Ρόσμπεργκ και τρίτον, και ίσως το σημαντικότερο, να πετύχει την πρώτη του νίκη που συνεχίζει να του διαφεύγει από την αρχή της φετινής χρονιάς. Από τότε που ο Χάμιλτον μπήκε στη Formula 1 το 2007, δεν έχουν περάσει ποτέ περισσότερα από δέκα Grand Prix, χωρίς να γευτεί τη χαρά της νίκης. Ο αγώνας στη Βαρκελώνη ήταν ο πέμπτος φετινός, και όγδοος συνεχόμενος, αν υπολογίσει κανείς και τους τρεις τελευταίους περυσινούς αγώνες, που ο Βρετανός πιλότος δεν βλέπει πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού. Αν προσθέσει κανείς και τη νίκη που έχασε μέσα από τα χέρια του στο Μονακότου 2015 λόγω του λάθους στρατηγικής της ομάδας του, τότε καταλαβαίνει ότι ο Χάμιλτον έχει πολλούς «δαίμονες» να ξορκίσει στο φετινό αγώνα.

Ο Μαξ Φερστάπεν ταρακούνησε τα νερά της Formula 1 κερδίζοντας σε ηλικία 18 ετών το Grand Prix της Βαρκελώνης, στην πρώτη του εμφάνιση με τη Red Bull. Άραγε, θα μπορέσει να κάνει το 2 στα 2 στο Μονακό; Μπορεί να φαίνεται δύσκολο έως απίθανο, αλλά στη Formula 1, ποτέ μην λες ποτέ… Στην προσπάθειά του να το επιτύχει πάντως, θα πρέπει πρώτα να υπερκεράσει το εμπόδιο του τιμ μέϊτ του, Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος – αντίθετα με τονΦερστάπεν – θα έχει στην διάθεσή του, την καινούργια μονάδα ισχύος τηςRenault. Αρχικά, η νέα κινητήρια μονάδα είχε προβλεφθεί να χρησιμοποιηθεί στο επόμενο Grand Prix του Καναδά, άφησε όμως τόσες υποσχέσεις στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν μετά το Grand Prix της Βαρκελώνης στην πίστα του Μοντμελό (το κέρδος είναι περίπου μισό δευτερόλεπτο στο γύρο σύμφωνα με τη Renault), που η γαλλική εταιρεία αποφάσισε να επισπεύσει την πρεμιέρα της και να φέρει δύο τέτοιες μονάδες στο Μονακό, μία για τον «πρώτο» οδηγό κάθε ομάδας που τροφοδοτεί με τους κινητήρες της: μια για τον Ντάνιελ Ρικιάρντο στη Red Bull και μια για τον Κέβιν Μάγκνουσεν στηRenault. Τα δεδομένα από την τηλεμετρία, έχουν δείξει ότι με τη νέα μονάδα ισχύος, η Red Bull είναι οριακά αργότερη από τη Mercedes. Μήπως η απειλή για τα «Ασημένια Βέλη» έρθει αυτήν τη φορά από την αυστριακή ομάδα και όχι από την Scuderia;

Το μεγάλο ερωτηματικό ωστόσο, είναι πώς θα συμπεριφερθεί η νέα «υπέρ-μαλακή» γόμα της Pirelli που κάνει το ντεμπούτο της στο φετινό Grand Prixτου Μονακό. Το σιρκουί του Πριγκιπάτου είναι γνωστό για την χαμηλή πρόσφυση και φθορά που προκαλεί στα ελαστικά. Επομένως, η νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα με το μοβ σειρίτι εμφανίζεται ως μια απολύτως λογική επιλογή για τον αγώνα. Οι κορυφαίες ομάδες ήταν αρκετά επιθετικές με τη στρατηγική τους, με τις Mercedes και Red Bull να επιλέγουν 10 σετ της «μοβ γόμας» και την Ferrari να επιλέγει εννέα. Θα έχει όμως η νέα γόμα, την ικανότητα, εκτός από το καλύτερο κράτημα, να διαρκέσει και για πολλούς γύρους, σε έναν αγώνα όπου οι ομάδες προσπαθούν να κάνουν όσα λιγότερα πιτ στοπ γίνεται;

Και μετά, είναι και ο καιρός. Οι προγνώσεις μιλούν για σίγουρη βροχή, έστω και ελάχιστη, τη μέρα του αγώνα. Σ’αυτήν την περίπτωση, οι 22 πιλότοι τηςFormula 1 καλούνται να ανταπεξέλθουν σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, καθώς η έτσι κι αλλιώς χαμηλή πρόσφυση των δρόμων του Πριγκιπάτου, μειώνεται ακόμη περισσότερο, δημιουργώντας έτσι την καλύτερη συνταγή για δράμα.

Το Grand Prix του Μονακό ξεκινά στις 15:00 της Κυριακής και θα μεταδοθεί ζωντανά από τις συχνότητες της ΕΡΤ2 και της ΕΡΤHD. Μία ώρα νωρίτερα, θα προηγηθεί η μαγνητοσκοπημένη μετάδοση των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου.

Στα μικρόφωνα οι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ, Νίκος Κορόβηλας και Ηλίας Παπαϊωάννου. Καλεσμένοι στο στούντιο, ο Κωνσταντίνος Μαρκουίζος, γνωστός και ως «Ιαβέρης jr» και η δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, Πόπη Παπαμιχαήλ.

Η-Β Παπαϊωάννου