Οι ομάδες του MotoGP πραγματοποίησαν το 1ο από τα 2 τριήμερα δοκιμών πριν την έναρξη της αγωνιστικής χρονιάς. Ο καιρός στην πίστα της Sepang δεν προβλημάτισε ιδιαίτερα τις ομάδες κι έτσι είχαν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τα προγράμματα τους. Δοκίμασαν νέες μοτοσυκλέτες, σύγκριναν με τις παλιές, δοκίμασαν νέα εξαρτήματα. Η εικόνα για το τι θα συμβεί το 2020 είναι θολή, κάποια πράγματα φάνηκαν ξεκάθαρα και κάποια αποτελούν ερωτήματα για τη συνέχεια.

Ο Fabio Quartararo ξεκίνησε με τη Yamaha την πρώτη μέρα και ήταν ο ταχύτερος. Τη δεύτερη και τρίτη μέρα είχε τη Yamaha του 2020 στη διάθεση του και ήταν και πάλι ο ταχύτερος. Έγραψε χρόνο μόλις 110 χιλιοστά αργότερο (1:58:349) από το απόλυτο, ανεπίσημο, ρεκόρ πίστας που έκανε στις αντίστοιχες περσινές δοκιμές ο Danilo Petrucci (1:58:239) και 192 χιλιοστά ταχύτερο από τη επόμενη Yamaha, αυτήν του Valentino Rossi που για πρώτη φορά «κατέβηκε στο 1:58 στη συγκεκριμένη πίστα . Ο Quartararo ξεκίνησε πολύ δυνατά τη χρονιά, σε επίπεδο απόλυτο χρόνου. Όμως έκανε μόνο μία δοκιμή πολλών γύρων ώστε να δει που βρίσκεται σε προσομοίωση αγώνα. Έκανε 12 συνεχόμενους γύρους, στις πιο ζεστές συνθήκες κι χωρίς να υπάρχουν άλλοι αναβάτες στην πίστα. Ο ρυθμός του δεν ήταν εντυπωσιακός και θα πρέπει να δουλέψει περισσότερο στον τομέα αυτόν στις επόμενες δοκιμές, στο Qatar. Γενικά δήλωσε πολύ ικανοποιημένος από τις πρώτες δοκιμές.

Με τη Yamaha έκανε την επιστροφή του και ο Jorge Lorenzo ως δοκιμαστής. Συμμετείχε στο shakedown που προηγήθηκε και στην τελευταία μέρα των επίσημων δοκιμών. Δε δοκίμασε τη νέα Yamaha και δεν προσπάθησε να κάνει γρήγορο γύρο. Βρήκε τη Yamaha σχεδόν ίδια με αυτήν που άφησε, τουλάχιστον στο βαθμό ευκολίας με τον οποίον οδηγείται. Συνομίλησε πολύ με τους αναβάτες των ομάδων της Yamaha και εντύπωση προκάλεσε πως πέρασε αρκετή ώρα με τον Valentino Rossi που ως teammates δεν είχαν και τις καλύτερες σχέσεις, στο τέλος ειδικά. Δεν απέκλεισε επίσης τη συμμετοχή του σε κάποιον αγώνα. Στη Yamaha δοκίμασαν επίσης και συσκευή εκκίνησης, αντίστοιχη με αυτήν τη Ducati και της Aprilia. Τη δοκίμασε κυρίως ο δοκιμαστής της ομάδας, Katsuyuki Nakasuga αλλά πήραν μια γεύση και οι Rossi και Lorenzo. Ο Rossi έφυγε ευχαριστημένος από τη Sepang αφού αποκόμισε πολύ καλή αίσθηση από μοτοσυκλέτα και ελαστικά ενώ ήταν και γρήγορος ενώ ο Vinales σύμφωνα με πολλούς, είχε τον καλύτερο ρυθμό αγώνα.

Η Aprilia και η ΚΤΜ έδειξαν πολύ δυνατές. Το έδειξαν από το shakedown που προηγήθηκαν και ίσως λόγω αυτού ήταν εντυπωσιακές και στις επίσημες δοκιμές. Η Aprilia RS-GP, ειδικά στα χέρια του Aleix Espargaro φάνηκε δυνατή και στον ένα γύρο και στην προσομοίωση αγώνα. Έκανε 13 συνεχόμενους γύρους και είχε ρυθμό αντίστοιχο των υπολοίπων, κάτι που δε συνέβαινε πέρσι ενώ έκανε τον 10ο χρόνο του τριημέρου, μόλις 345 χιλιοστά πίσω από τον Quartararo. Στο Ιταλικό εργοστάσιο περιμένουν τώρα να δουν την έκβαση της υπόθεσης του Iannone κι αν τελικά ο Ιταλός δεν τιμωρηθεί, πως θα πάει και αυτός με τη νέα Aprilia.

Η KTM ήταν επίσης μεγάλη έκπληξη. Ο Pol Espargararo ήταν ο 7ος ταχύτερος μόλις 261 χιλιοστά πίσω από την κορυφή ενώ εντυπωσιακός ήταν και ο Dani Pedrosa, σε ρόλο δοκιμαστή για την KTM που έκανε τον 9ο χρόνο χωρίς μάλιστα να συμμετέχει την τελευταία μέρα που οι χρόνοι βελτιώθηκαν. Ο Miguel Oliveira, της KTM Tech3, προερχόμενος και αυτός από επέμβαση στον ώμο, δεν έδειξε να έχει τα προβλήματα των άλλων εγχειρισμένων, Marquez και Nakagami.

Η Ducati δεν εντυπωσίασε, τουλάχιστον με την απόδοση της, όπως συνέβαινε τις προηγούμενες χρονιές. Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ διαφορετική και ο επικεφαλής της ομάδας, Gigi Dall’Igna είπε πως φάνηκε και βελτιωμένη σε σχέση με την περσινή. Φάνηκε όμως να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα νέα ελαστικά της Michelin, κάτι που είπε πρώτος ο Andrea Dovizioso αλλά στη συνέχεια είπε πως βρήκε την αίσθηση που θα ήθελε με αυτά. Ταχύτερη Ducati του τριημέρου ήταν αυτή του Francesco Bagnaia, αυτή ήταν έκπληξη, που έκανε τον 4ο συνολικά ταχύτερο χρόνο. Τον ακολούθησε ο Danilo Petrucci που εμφανίζεται πάντα δυνατός στις αντίστοιχες δοκιμές και ο Jack Miller που πρωταγωνίστησε στην αρχή των δοκιμών για να υποχωρήσει στη συνέχεια.

Ο Andrea Dovizioso, έκλεισε τις δοκιμές μόλις στην 15η θέση θυμίζοντας όμως πως τόσο αυτός, όσο και ο Miller έκαναν τους καλούς τους χρόνους με μεσαία λάστιχα και όχι μαλακά. Έντονο ενδιαφέρον υπήρχε και στην 3η ομάδα της Ducati, την Avintia, τουλάχιστον περισσότερο από άλλες χρονιές. Αυτή συνέβη γιατί ο Johann Zarco έκανε τις πρώτες δοκιμές του με τη νέα του ομάδα. Βελτιώθηκε σημαντικά από την 1η μέχρι την 3η μέρα αφού ξεκίνησε με διαφορά 1,5 δευτερόλεπτο από την κορυφή την πρώτη μέρα και ολοκλήρωσε την τρίτη μέρα με διαφορά 6 δέκατα από τον πρώτο και μόλις 1 δέκατο από τον Andrea Dovizioso. Όχι εντυπωσιακό, αλλά καλό ξεκίνημα για τον Γάλλο και τη Ducati της Avintia.

Στη Honda δοκίμασαν πάρα πολλά πράγματα, κυρίως με τον Cal Crutchlow ο οποίος έκανε και τον 2ο συνολικά ταχύτερο χρόνο. Ο Marc Marquez ήταν στο 60-70% της φυσικής του κατάστασης και δε μπόρεσε να ολοκληρώσει το πρόγραμμα δοκιμών. Είχε δύο πτώσεις με τη δεύτερη να έρχεται λόγω κόπωσης σύμφωνα με τον ίδιο. Δήλωσε πως ήταν χειρότερα απότι περίμενε, περιορίστηκε στον 13ο χρόνο του τριημέρου, ενώ άρχισαν συζητήσεις και για το αν θα είναι παρών στον 1ο αγώνα της χρονιάς ή αν θα χρειαστεί να κάνει και νέα επέμβαση στον ώμο του. Αντίστοιχα προβλήματα με τον εγχειρισμένο ώμο του είχε και ο Takaaki Nakagami της LCR Honda που αναγκάστηκε να οδηγήσει παίρνοντας παυσίπονα τη 2η και 3η μέρα.

Οι νέοι της κατηγορίας, πήγαν πολύ σε shakedown και δοκιμές. Ο Alex Marquez ήταν ο ταχύτερος όλων με τη Honda έχοντας όμως πολύ κοντά του τον Brad Binder της εργοστασιακής KTM αλλά και τον Iker Lecuona της KTM Tech3. Ο Alex Marquez έμεινε μόλις 693 χιλιοστά μακριά από την κορυφή αλλά είχε στα 63 χιλιοστά πίσω του τον Binder.

Η Yamaha και η Suzuki δοκίμασαν νέους κινητήρες στις δοκιμές της προηγούμενης χρονιάς και τους βελτίωσαν περαιτέρω για τη Sepang με σκοπό να μειώσουν το μειονέκτημα της τελικής ταχύτητας έναντι των Ducati και Honda. Τα κατάφεραν σε κάποιο βαθμό, έκλεισαν την ψαλίδα αλλά ακόμα υπολείπονται. Οι μεγαλύτερες τελικές ταχύτητες του τριημέρου στη Sepang ήταν οι εξής:

1. Jack Miller (Ducati) – 337.5 χλμ/ώρα
2. Pol Espargaro (KTM) – 331.3 χλμ/ώρα
3. Cal Crutchlow και Marc Marquez (Honda) – 330.3 χλμ/ώρα
4. Maverick Viñales (Yamaha) – 329.3 χλμ/ώρα
5. Joan Mir (Suzuki) και Aleix Espargaro (Aprilia) – 328.3 χλμ/ώρα

Θα είναι τελικά μεγαλύτερος ο συναγωνισμός το 2020; Με τη βελτίωση που έκαναν οι κατασκευαστές, ειδικά η Aprilia και η KTM, η διαφορά των έξι κατασκευαστών μετά τις πρώτες δοκιμές ήταν μόλις 345 χιλιοστά του δευτερολέπτου ενώ μετά τις αντίστοιχες περσινές δοκιμές η διαφορά αυτή ήταν 1 δευτερόλεπτο και 401 χιλιοστά. Φέτος, οι 24 πρώτοι αναβάτες που πήραν μέρος στις δοκιμές (συμπεριλαμβανομένων και των δοκιμαστών Bradley Smith και Jorge Lorenzo) χωρίζονταν από 1,5 σχεδόν δευτερόλεπτο. Στη Suzuki ο Mir φάνηκε ικανός να πιέσει τον Rins ο οποίος είχε εξαιρετικό ρυθμό αγώνα. Στον 1ο αγώνα αναμένεται η Suzuki να εμφανιστεί με συσκευή εκκίνησης. Αν υποθέσουμε ότι θα υπάρχει επιπλέον εξέλιξη αναβατών, μοτοσυκλετών και ειδικά και των rookies, αναμένεται πολύ δυνατή αγωνιστική χρονιά. Ένα ακόμα δείγμα θα έχουμε στις επόμενες δοκιμές, το τριήμερο 22 με 24 Φεβρουαρίου στην πίστα του Qatar.