Ο Marc Marquez εμφανίστηκε στην αγαπημένη του πίστα, στο Austin του Texas με ένα ειδικά σχεδιασμένο κράνος. Οι βασικές λέξεις που αναφέρεται είναι «MM Rodeo Ninetythree» και όλος ο σχεδιασμός παραπέμπει σε χαρακτηριστικά rodeo. Βλέποντας κάποιος την οδήγηση του Marquez είναι σχεδόν σίγουρο πως και να μην έχει δει το κράνος του, θα κάνει το συσχετισμό με το rodeo αφού η Honda μοιάζει σαν ταύρος και ο Marquez σαν καβαλάρης… Τα σαμαράκια της πίστας και η πίεση που ασκεί ο Marquez ακόμα και όταν περνά πάνω από αυτά, δίνουν εικόνες τρομακτικές αλλά δίνουν και στον Marquez τη διαφορά από τους υπόλοιπους στους χρόνους. Το 3ο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών ακυρώθηκε μετά από καθυστερήσεις αφού η ποσότητα βροχής που έπεσε στην πίστα, δεν επέτρεπε στους αναβάτες να μπούν με ασφάλεια για τις δοκιμές. Το 4ο σκέλος ξεκίνησε με νωπή πίστα και βρόχινα ελαστικά αλλά πολύ σύντομα η πίστα στέγνωσε σχεδόν τελείως και ήταν δυνατή η χρησιμοποίηση των ελαστικών slick.

Σε αυτές τις μικτές συνθήκες ο Marquez ήταν σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Crutchlow που ακολούθησε στη 2η θέση ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Valentino Rossi. Στα χρονομετρημένα ο Marquez κατάφερε να πάρει την 7η συνεχόμενη pole position για τον αγώνα αυτόν. Ξεκίνησε πίσω από τον Lorenzo τον οποίον πέρασε με μεγάλη ευκολία και στα τελευταία λεπτά σταμάτησε το χρονόμετρο στο 2:03:787, χρόνο που του έδωσε την πρώτη θέση στη σειρά της εκκίνησης. Η διαφορά του από τον 2ο ξεπέρασε τα 2,5 δέκατα αλλά η Honda δε δείχνει να είναι η πιο φιλική μοτοσυκλέτα στην πίστα αυτή. Οι ταλαντώσεις της είναι εμφανείς σε όλους τους γύρους, σε αρκετά σημεία μέσα στο γύρο και δείχνει δύσκολο να μπορέσει κάποιος να κρατήσει γρήγορο ρυθμό σε ολόκληρο τον αγώνα με τέτοιες ταλαντώσεις, έστω κι αν αυτός είναι ο Marc Marquez.

Ο Valentino Rossi ήταν ο ταχύτερος από όλους τους υπόλοιπους αναβάτες. Μετά το βάθρο της Αργεντινής και με τη δουλειά που φαίνεται να έχει γίνει στη Yamaha, ο Rossi ήταν γρήγορος και σε μικτές συνθήκες αλλά και όταν η θερμοκρασία ανέβηκε. Έδειξε από νωρίς πως θα μπορούσε να διεκδικήσει μια καλή θέση στην εκκίνηση και τελικά έκανε τον 2ο ταχύτερο χρόνο. Υστερεί κατά 10 χλμ/ώρα σε τελική ταχύτητα από τον Marquez αλλά είναι ταχύτατος στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, αυτό που οδηγεί στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Ο Cal Crutchlow που επίσης αγαπά ιδιαίτερα την πίστα του Austin, έκανε τον 3ο ταχύτερο χρόνο συμπληρώνοντας την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Στις δοκιμές της Παρασκευής ήταν 2 Yamaha (Vinales-Rossi) που είχαν βάλει στη μέση τη Honda του Marquez και στα χρονομετρημένα ήταν 2 Honda (Marquez-Crutchlow) που έβαλαν στη μέση τη Yamaha του Rossi.

Από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα ξεκινήσουν τον αγώνα οι Jack Miller, Pol Espargaro και Maverick Vinales. Ο Miller ήταν σταθερά και στις ελεύθερες δοκιμές η καλύτερη Ducati και το επιβεβαίωσε και στα χρονομετρημένα. Εξαιρετικός ήταν ο Pol Espargaro που έφερε την KTM στην 5η θέση δίνοντας ένα πάρα πολύ καλό αποτέλεσμα στην ομάδα του. Ο Maverick Vinales βελτιώθηκε στα τελευταία λεπτά αλλά δε μπόρεσε να κάνει κάτι καλύτερο από τον 6ο χρόνο.

Ο Alex Rins ήταν δυνατός αλλά έχασε σημαντικά σε κάποια συγκεκριμένα σημεία της πίστας κι έτσι δεν κατάφερε να κρατηθεί έστω στη δεύτερη σειρά που βρισκόταν μέχρι λίγο πριν την ολοκλήρωση των χρονομετρημένων. Υποχώρησε στην 7η θέση. Έχοντας κατάλληλες ρυθμίσεις θα μπορέσει να είναι μέσα στο πρώτο γκρούπ που αναμένεται να δώσει μάχες για το βάθρο. Από την 8η θέση θα ξεκινήσει ο Danilo Petrucci που πέρασε από τη διαδικασία του Q1 αφήνοντας έξω από την τελική φάση των χρονομετρημένων, τον Andrea Dovizioso για 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Petrucci «κατέβασε» 1,2 δευτερόλεπτα από το χρόνο του Q1 και βρέθηκε στην 3η σειρά της εκκίνησης. Δίπλα του, στην 9η θέση βρέθηκε ο Fabio Quartararo με την Petronas Yamaha σε μια πολύ καλή εμφάνιση, στα τρίτα του χρονομετρημένα στη μεγάλη κατηγορία.

Ο Franco Morbidelli έκανε τον 10ο χρόνο αφήνοντας στην 11η θέση τον Jorge Lorenzo. Ο Lorenzo ήταν ο ταχύτερος στο Q1 και ξεκίνησε δυνατά το Q2. Ακολουθώντας για μισό γύρο τον Marc Marquez θα μπορούσε να γράψει έναν καλό χρόνο αλλά στην είσοδο της ευθείας έφυγε η αλυσίδα από τη μοτοσυκλέτα του και αναγκάστηκε να πάει στα pits για να πάρει τη δεύτερη μοτοσυκλέτα του. Είναι αξιοσημείωτο πως είναι ο δεύτερος συνεχόμενος αγώνας που στη Honda χάνουν χρόνο από πρόβλημα στην αλυσίδα, αφού συνέβη και στον Marquez στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου στην Αργεντινή. Από τη 12η θέση θα ξεκινήσει ο Francesco Bagnaia που είχε δύο πτώσεις με τα Ducati της Pramac, μία στην αρχή των χρονομετρημένων και μία στο τέλος!

Ο Andrea Dovizioso περιορίστηκε στη 13η θέση. Δυσκολεύεται αρκετά στην πίστα αυτή, όπως δήλωσε. Αν όμως βρει τις κατάλληλες ρυθμίσεις, η θέση δε θα τον προβληματίσει ιδιαίτερα. Ο Joan Mir ήταν 14ος και ο Takaaki Nakagami 15ος. Η πρώτη Aprilia ήταν αυτή του Aleix Esparagaro, μόλις στη 16η θέση και τον ακολούθησε στη 17η ο Andrea Iannone με τη δεύτερη Aprilia. Ο Miguel Oliveira με την ΚΤΜ της Tech3 ήταν μπροστά από τον Johann Zarco που συνεχίζει να απογοητεύει και μάλλον να απογοητεύεται κιόλας…

Το Σάββατο η Honda δε χρησιμοποίησε το φτεράκι εμπρός από τον πίσω τροχό που χρησιμοποίησε την Παρασκευή, αλλά το χρησιμοποίησε η KTM.

Η σειρά εκκίνησης