Οι καιρικές συνθήκες έδειχναν πως θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα του MotoGP στην πίστα του Brno προσδίδοντας τουλάχιστον θέαμα και συναγωνισμό. Με στεγνές συνθήκες την Παρασκευή και βρόχινες το Σάββατο ήταν πιθανό οι επιλογές ελαστικών και η έλλειψη πληθώρας δεδομένων για τον αγώνα, να «ανακατέψει» κάπως την τράπουλα. Ο Marquez ήταν άπιαστος το Σάββατο στο βρεγμένο όμως ο Dovizioso είχε τον καλύτερο ρυθμό αγώνα σε στεγνή πίστα την Παρασκευή, όταν ο Marquez έδειξε να προβληματίζεται. Η ξαφνική ολιγόλεπτη βροχή που έπιασε στη μισή πίστα περίπου μισή ώρα πριν την έναρξη του αγώνα, έδειχνε να επιβεβαιώνει τα σενάρια για έναν πολύ αμφίρροπο αγώνα. Η εκκίνηση καθυστέρησε 40 λεπτά ώστε να δημιουργηθεί μια στεγνή γραμμή στα σημεία που είχαν υγρασίες. Όσοι αναβάτες ήταν στη δεξιά πλευρά της εκκίνησης είχαν βέβαια μειονέκτημα αφού η πίστα ήταν νωπή ενώ όσοι ήταν στην αριστερή πλευρά πατούσαν σε εντελώς στεγνή άσφαλτο.

Ο Marc Marquez εκμεταλλεύθηκε την pole position που κατείχε και έστριψε πρώτος με τον Andrea Dovizioso να τον ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Σε αυτόν τον αγώνα, με τις μικτές συνθήκες, ο Marquez ακολούθησε διαφορετική τακτική σε σχέση με άλλους αγώνες.. Ενώ συνηθίζει να κάνει πολύ γρήγορους πρώτους γύρους και να εξασφαλίζει διαφορά από τους αντιπάλους του, αυτήν τη φορά έκανε το αντίθετο. Οδήγησε χαλαρά μέχρι 8 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, έκανε 2-3 ταχύτατους γύρους, πήρε διαφορά που δεν είχε πάρει νωρίτερα και ελέγχοντας και πάλι το ρυθμό του πήρε μια ακόμα νίκη, την 6η φετινή και 50η της καριέρας του.

Ο Andrea Dovizioso επέλεξε μεσαία λάστιχα σε αντίθεση με τον Marquez που έβαλε μαλακό πίσω. Παρά το γεγονός αυτό, ο Dovizioso κρατήθηκε πολύ κοντά στον Marquez για τους 10 πρώτους γύρους αλλά στη συνέχεια δε μπόρεσε να ακολουθήσει τι ρυθμό του Ισπανού. Δεν είχε το κράτημα που ήθελε, είχε μεγάλη φθορά στο πίσω ελαστικό παρότι δεν επέλεξε το μαλακό και περιορίστηκε στη 2η θέση χωρίς να έχει απάντηση στην ταχύτητα και τη σταθερότητα του Marquez. Στην 3η θέση τερμάτισε παίρνοντας το 2ο φετινό του βάθρο, ο Jack Miller με τη Ducati της Pramac. Ο Miller δεν απέφυγε επίσης τη φθορά των ελαστικών αλλά σε συνθήκες που γενικά τον βολεύουν, οδήγησε γρήγορα, μυαλωμένα και μόλις είδε τα προβλήματα του Rins που ήταν μπροστά του, επιτέθηκε και πέρασε. Έτσι, τερμάτισε τρίτος κάνοντας το 2-3 για τη Ducati.

Ο Alex Rins ξεκίνησε επίσης δυνατά. Όμως περιορίστηκε στο να δώσει μάχες με τον Miller για το 3ο σκαλί του βάθρου αφού δε μπόρεσε να μείνει κοντά στον Dovizioso και να πιέσει για κάτι καλύτερο. Έχοντας έντονο πρόβλημα πρόσφυσης στην επιτάχυνση, δε μπόρεσε να κρατηθεί στο βάθρο και περιορίστηκε στην 4η θέση. Ο Cal Crutchlow ξεκινώντας από την 11η θέση είχε τις ρυθμίσεις που έπρεπε και φάνηκε από την αρχή πολύ γρήγορος. Κέρδισε θέσεις, πολύ πιο εύκολα από άλλους αναβάτες που ανέβηκαν στην κατάταξη και ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 5η θέση.

Ο Valentino Rossi δήλωνε από το Σάββατο πως σε μικτές συνθήκες δε μπορεί να βρει το όριο της Yamaha. Τερμάτισε τον αγώνα στην 6η θέση με διαφορά 9 δευτερολέπτων από τον νικητή. Ήταν η καλύτερη Yamaha αλλά δεν έδειξε να είχε αυτό που χρειαζόταν ώστε να προσπαθήσει για κάτι καλύτερο. Έχασε πολλούς γύρους πίσω από τον Pol Espargaro με την KTM ενώ δε μπόρεσε να αντισταθεί στην επίθεση του Crutchlow που τον πέρασε πανεύκολα. Ο Fabio Quartararo κέρδισε 3 θέσει σε σχέση με τη θέση που ξεκίνησε και τερμάτισε 7ος πίσω από τον Valentino Rossi.

Κάτι καλύτερο από την 8η θέση ήθελε ο Danilo Petrucci στην Τσεχία. Ειδικά βλέποντας τον Miller να ανεβαίνει στο βάθρο, ο Ιταλός δεν έκανε το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Nakagami και Vinales. O Pol Esparagaro ήταν η πρώτη KTM τερματίζοντας στην 11η θέση. Μέχρι τη μέση του αγώνα έδινε μάχες για τις θέσεις 5-8 αλλά η πτώση της απόδοσης της KTM δεν του έδωσε τη δυνατότητα να τερματίσει τουλάχιστον μέσα στην πρώτη δεκάδα. Ο Johann Zarco ήταν από τα θύματα της εκκίνησης στη νωπή πλευρά της πίστας χάνοντας πολλές θέσεις από την 3η που κατείχε στην εκκίνηση. Δεν είχε όμως το ρυθμό στη συνέχεια να κερδίσει τις χαμένες θέσεις κι έτσι περιορίστηκε στη 14η θέση μπροστά από τον Stefan Bradl με την εργοστασιακή Honda που αντικαθιστά τον Lorenzo. Ο Andrea Iannone ήταν αυτή τη φορά η καλύτερη Aprilia, στη 17η θέση. Οι Morbidelli και Mir είχαν πτώση στον 10 γύρο και δε μπόρεσαν να συνεχίσουν τον αγώνα.

Επόμενος αγώνας το αμέσως επόμενος Σαββατοκύριακο στην πίστα Red Bull Ring στην Αυστρία. Εκεί πέρσι πήρε την pole position ο Marquez που τερμάτισε δεύτερος στον αγώνα πίσω από τον Jorge Lorenzo.

Τα αποτελέσματα  του αγώνα
Η βαθμολογία  μετά τον αγώνα του Brno