Ο Maverick Vinales έδωσε στον εαυτό του και την εργοστασιακή Yamaha την πρώτη pole position της χρονιάς και μάλιστα με πολύ πειστικό τρόπο. Είναι φανερό πως ο Vinales έχει αλλάξει τον τρόπο που δουλεύει και έδειξε ταχύτητα αλλά και ωριμότητα. Στα σκέλη των ελεύθερων δοκιμών ήταν 6ος, 2ος, 8ος, 3ος συγκεντρώνοντας χρήσιμα στοιχεία για το στήσιμο της Yamaha. Έκανε ακριβώς ότι έπρεπε και δεν άφησε περιθώρια στους αντιπάλους του για να πανηγυρίσει την pole position. Μένει να δούμε αν θα εμφανιστεί βελτιωμένος και στους αγώνες, ειδικά στις εκκινήσεις που πέρσι υστερούσε σημαντικά.

Σχεδόν δύο δέκατα πίσω από τον Vinales ολοκλήρωσε ο Andrea Dovizioso που επίσης δεν είχε δείξει τις δυνάμεις του στα ελεύθερα. Όμως ο Dovizioso, ειδικά με την επίδοση του αυτή στα χρονομετρημένα, είναι φαβορί για τον αγώνα αφού η Ducati φάνηκε πως ήταν έτοιμη από νωρίς, από τις πρώτες δοκιμές. Μη ξεχνάμε πως πέρσι ο Dovizioso ξεκίνησε τον αγών από την 5η θέση και τελικά κέρδισε. Στην 3η θέση κατάφερε να ανέβει ο Marc Marquez ακολουθώντας τακτική που δε μας έχει συνηθίσει. Έχοντας κάνει έναν απίστευτο χρόνο στο 2ο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών, δε φάνηκε να είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένος ενόψει των χρονομετρημένων.

Μπορεί να ήταν ο ταχύτερος στο 3ο σκέλος, μπορεί να είχε και μία ανώδυνη πτώση, όμως βλέποντας το ρυθμό του Petrucci στο 4ο σκέλος, με ρυθμίσεις αγώνα, αποφάσισε να τον ακολουθήσει στα χρονομετρημένα. Το έκανε αρκετά άκομψα, χάνοντας ουσιαστικά τον 1ο γύρο και στη συνέχεια έκατσε πίσω του «παίρνοντας» του τον αέρα μέχρι την ολοκλήρωση του γύρου. Έτσι, κατάφερε να ξεκολλήσει από την 6η θέση στην οποία βρισκόταν και να ανέβει στην 3η με διαφορά 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου από τον Dovizioso. Το γεγονός αυτό μας δίνει μία μικτή πρώτη σειρά με Yamaha-Ducati-Honda.

Ο Jack Miller έκανε νωρίς ένα πολύ καλό χρόνο που τον έφερνε στην πρώτη σειρά. Αμέσως μόλις έκανε το γύρο αυτόν, είχε πτώση και δε μπόρεσε να συνεχίσει. Έτσι, χωρίς να μπορεί να κάνει κάτι, είδε τον Marquez να τον εκτοπίζει στην 4η θέση. Παραμένει όμως μια εξαιρετική επίδοση για τον Miller και τη Ducati της Pramac. Είναι και μια πρώτη νίκη στην εσωτερική μάχη της Pramac αφού κέρδισε τον Bagnaia που είχε δείξει πολύ δυνατός στις δοκιμές του χειμώνα.

Εξαιρετική ήταν η εμφάνιση του Fabio Quartararo με τη Yamaha της Petronas. Χωρίς να ακολουθεί τακτικές όπως οι πρωτοκλασάτοι αναβάτες, μπήκε στην πίστα και από το πρώτο λεπτό άρχισε να πιέζει. Στα 19 του χρόνια, στα πρώτα του χρονομετρημένα στη μεγάλη κατηγορία, με μία Yamaha του 2019 αλλά με περιορισμό στις στροφές του κινητήρα, κατάφερε να κάνει τον 5ο ταχύτερο χρόνο και να ξεκινήσει τον πρώτο του αγώνα στο πιο δυνατό πρωτάθλημα Moto GP, όπως όλα δείχνουν, από τη 2η σειρά της εκκίνησης. Ο Cal Crutchlow που προκρίθηκε περνώντας από τη διαδικασία του Q1, έκανε τον 6ο χρόνο και ο Danilo Petrucci τον 7ο. Ο Petrucci όμως, είχε το πιο σταθερό γυρολόγιο, με καλούς χρόνους, στο 4ο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών, εκεί που οι αναβάτες δοκιμάζουν το στήσιμο του αγώνα. Ο Franco Morbidelli έκανε τον 8ο χρόνο, κάτι που πέρσι δεν είχε καταφέρει σε κανέναν αγώνα. Τη δεκάδα έκλεισαν ο Takaaki Nakagami, με την περσινή Honda περνώντας και αυτός από το Q1 και ο Alex Rins με τη Suzuki. Η Suzuki δεν έδειξε την εικόνα των δοκιμών του χειμώνα που πρωταγωνιστούσε σταθερά. Ο Aleix Espargaro ήταν η πρώτη Aprilia, στη 12η θέση και ο Pol Espargaro η πρώτη KTM στη 16η θέση.

Ο Valentino Rossi έκανε το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα κάνοντας τον 1ο χρόνο στο 1ο σκέλος των δοκιμών αλλά η συνέχεια ήταν απογοητευτική. Δεν κατάφερε σε κανένα από τα σκέλη που ακολούθησαν να είναι ανταγωνιστικός και ήταν με διαφορά η χειρότερη Yamaha. Πέρασε από τη διαδικασία του Q1 αλλά δεν κατάφερε να προκριθεί κάνοντας τον 4ο χρόνο. Πρέπει να κάνει δραστικές αλλαγές στο warm up αν θέλει να ελπίζει σε μια καλή εμφάνιση, ξεκινώντας από τη 14η θέση! Ακόμα και πιο δύσκολα εξελίχθηκε η κατάσταση για τον Jorge Lorenzo. Ήταν 2ος στο 1ο σκέλος των δοκιμών αλλά στη συνέχεια είχε δύο πτώσεις και περιορίστηκε στη 15η θέση της εκκίνησης. Την 5η σειρά της εκκίνησης μαζί με τους δύο αυτούς πρωταθλητές, θα μοιραστεί ξεκινώντας από τη 13η θέση, ο rookie, Pecco Bagnaia. Απογοητευτικός και ο Andrea Iannone που θα ξεκινήσει τον αγώνα από τη 19η θέση.

Η σχάρα της εκκίνησης