Η Τετάρτη, ήταν η 3η μέρα δράσης στην πίστα του Sarno για το Rotax Max Grand Finals 2019, τους διεθνείς τελικούς του Rotax. Το πρόγραμμα περιλάμβανε το τελευταίο σκέλος ελεύθερων δοκιμών, ένα και μοναδικό σκέλος χρονομετρημένων δοκιμών και από ένα προκριματικό σκέλος. Η μέρα ήταν και πάλι ηλιόλουστη με τη διαφορά πως η θερμοκρασία ανέβηκε περισσότερο το μεσημέρι σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες. Από τους 16 βαθμούς Κελσίου ανέβηκε στου2 26 στη διάρκεια των χρονομετρημένων των μεγάλων κατηγοριών, Σε συνδυασμό με την αρκετή σκόνη που υπήρχε στην πίστα, οι χρόνοι δεν έπεσαν όπως θα περιμέναμε ή όπως συνέβη με τις μικρότερες κατηγορίες. Δυστυχώς, η θερμοκρασία ανέβηκε και έπεσε απότομα και για κάποια μέλη της Ελληνικής αποστολής όπως θα διαβάσετε παρακάτω.

Ο Θανάσης Ζάχος, στην κατηγορία Micro βελτίωσε εντυπωσιακά του χρόνο του στη διάρκεια των χρονομετρημένων δοκιμών, «κατεβάζοντας 1,5 δευτερόλεπτο από τον ταχύτερο προσωπικό του χρόνο και σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:10:679. Κατέλαβε την 35η θέση ενώ πρώτος ήταν ο Αργεντινός Thiago Falivere με χρόνο 1:09:032 που ήταν κατά 4 δέκατα ταχύτερος από τον ταχύτερο που είχε σημειωθεί στην κατηγορία στα ελεύθερα. Στο προκριματικό σκέλος νικητής αναδείχθηκε ο Βρετανός Macauley Bishop που ξεκίνησε από την 7η θέση ενώ ο Ζάχος κατέλαβε την 35η θέση, θέση από την οποία ξεκίνησε το σκέλος.

Ο Γιώργος Καφαντάρης, στην κατηγορία Mini, έκανε σημαντική πρόοδο την Τετάρτη. Στα τελευταία ελεύθερα ήταν 29ος με διαφορά 1:188, κάτι που σημαίνει πως δοκίμασε κάποια πράγματα ενόψει των χρονομετρημένων. Στα χρονομετρημένα ο Γάλλος Andy Ratel κατέκτησε την pole position με χρόνο 1:05:241 που ήταν μόλις 50 χιλιοστά ταχύτερος από τον ταχύτερο χρόνο των ελεύθερων. Ο Καφαντάρης όμως κατέβασε μισό δευτερόλεπτο από τον προσωπικό του χρόνο και κάνοντας 1:05:381 σκαρφάλωσε στην 7η θέση με διαφορά μόλις 140 χιλιοστά από τον πρώτο. Στο προκριματικό σκέλος νικητής αναδείχθηκε ο Ολλανδός Jayden Thien που ήταν ο ταχύτερος στα πρωινά ελεύθερα και ξεκίνησε από την 4η θέση. Ο Καφαντάρης δεν κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του και υποχώρησε στη 12η θέση έχοντας ξεκινήσει από την 7η. Τερμάτισε 6,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο.

Στην κατηγορία Junior ο Γιώργος Καλιφατίδης βελτίωσε τις προσωπικές του επιδόσεις στα χρονομετρημένα. Έκανε 1:01:244 βελτιώνοντας κατά 7 περίπου δέκατα τον ταχύτερο προσωπικό του χρόνο. Στο group ήταν για πρώτη φορά λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον πρώτο. Την pole position της κατηγορίας κατέκτησε ο Αυστραλός Clay Osborne με χρόνο 1:00:311 από το group του Καλιφατίδη. Ενδεικτικό του συναγωνισμού είναι πως στο άλλο group, ο 2ος και ο 3ος είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον ταχύτερο του group, μόλις 1 χιλιοστό πίσω του! Ο Καλιφατίδης κατέλαβε τελικά την 57η θέση στα χρονομετρημένα. Στο προκριματικό σκέλος υποχώρησε κατά μία θέση, τερματίζοντας στην 30η. Νικητής αναδείχθηκε ο Βέλγος Thom Reinaerdts που ξεκίνησε από την 7η θέση.

Στη Senior ο Ανδρέας Δεβετζόγλου μαζί με το μηχανικό του, συγκέντρωσαν όσα στοιχεία είχαν από τις δοκιμές και κάνοντας πολύ καλή οδήγηση έκανε μια από τις καλύτερες εμφανίσεις του στο Sarno, στη διάρκεια των χρονομετρημένων. Κατεβάζοντας 4 δέκατα τον ταχύτερο προσωπικό του χρόνο, έκανε 1:00:036 και κατέκτησε την 11η θέση στο group του. Ο χρόνος που έδωσε την pole position στον Ιταλό Elia Galvanin ήταν 59:588 και ήταν κατά 4 δέκατα επίσης ταχύτερος από ον καλύτερο χρόνο των ελεύθερων που είχε σημειώσει η Τσέχα, Tereza Babickova. Συνολικά ο Δεβετζόγλου κατέκτησε την 23η θέση στα χρονομετρημένα. Στο προκριματικό σκέλος ξεκίνησε από την 11η θέση αλλά υποχώρησε στη 19η τερματίζοντας 9,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή, τον Βρετανό Clayton Ravencroft. Στη συνέχεια, καθώς η μάχη με τα χρονόμετρα αλλά έχει αρχίσει η μάχη των εμπρός προφυλακτήρων, ανέβηκε στη 14η θέση αφού οι αγωνοδίκες επέβαλλαν ποινές σε αρκετούς οδηγούς για πεσμένο εμπρός προφυλακτήρα. Ο ρυθμός του Δεβετζόγλου ήταν πολύ καλός αφού ήταν πολύ ταχύτερος από οδηγούς που τερμάτισαν μπροστά του κάνοντας 1,5 δέκατο πιο αργό χρόνο από τον ταχύτερο γύρο του σκέλους.

Στην κατηγορία DD2 Master, στα διτάχυτα με οδηγούς άνω των 32 ετών, έχουμε τη συμμετοχή των Ζερβού και Τζαμαριαδάκη. Ο Ζερβός είχε τερματίσει 2ος και 4ος σε δύο σκέλη της Τρίτης και σίγουρα περίμενε μια αντίστοιχη εμφάνιση στα χρονομετρημένα. Όμως δεν τα κατάφερε και περιορίστηκε στη 14η θέση του group του, γνωρίζοντας όμως τι του στέρησε ένα καλύτερο αποτέλεσμα, αφού ο χρόνος του ήταν 1 δέκατο αργότερος από τον καλύτερο χρόνο που σημείωσε στα ελεύθερα. Ο Μανώλης Τζαμαριαδάκης που ανέβηκε μέχρι τη 15η θέση στα ελεύθερα, έκανε τον 12ο χρόνο στο group του κατεβαίνοντας για πρώτη φορά από το 1 λεπτό. Ο ταχύτερος όλων ήταν ο Αυστριακός Roberto Pesevski με χρόνο 59:412. Ο Zερβός κατέλαβε συνολικά την 23η θέση και ο Τζαμαριαδάκης την 27η ενώ θα συμμετέχουν στο ίδιο group, το C.  Ο Ζερβός κέρδισε 2 θέσεις και τερμάτισε 9ος με διαφορά 6 δευτερόλεπτα από τον νικητή, Νοτιοαφρικανό Nicholas Verheul. Ο Μανώλης Τζαμαριαδάκης έχασε πολλές θέσεις στην εκκίνηση, κέρδισε πάλι μερικές και ολοκλήρωσε το σκέλος στην 23η θέση, υποχωρώντας 10 θέσεις. Μετά την ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου δόθηκαν ποινές κυρίως για τους εμπρός προφυλακτήρες κι έτσι ο Ζερβός ανέβηκε στην 5η θέση και ο Τζαμαριαδάκης στην 22η.

Στη DD2, τα διτάχυτα με τους οδηγούς έως 32 ετών, ήρθε η μεγάλη χαρά αλλά η μεγάλη λύπη για τους Έλληνες οδηγούς. Σε συνθήκες που όλοι οι οδηγοί έκαναν χειρότερους χρόνους ακόμα και από το πρωινό σκέλος των ελεύθερων, οι Έλληνες οδηγοί είχαν τις μικρότερες απώλειες. Ο Χρήστος Οικονόμου, ο οδηγός από την Καλαμάτα έκανε τον ταχύτερο χρόνο στο group του που ήταν όμως ταχύτερος και από το άλλο group, κατακτώντας έτσι την pole position! Δεν ήταν σε κανένα ενδιάμεσο σημείο χρονομέτρησης ο ταχύτερος, αλλά έχοντας καλό ρυθμό παντού κατάφερε αυτό το εκπληκτικό αποτέλεσμα. Ο Βασιλέρης έκανε τον 3ο ταχύτερο χρόνο στο δικό του group κι όλα έδειχναν πως η κατηγορία DD2, η ταχύτερη της διοργάνωσης θα είχε έντονο Ελληνικό χρώμα. Όλα αυτά μέχρι την ολοκλήρωση του τελικού τεχνικού ελέγχου που ακολουθεί τα χρονομετρημένα. Εκεί βρέθηκε πως οι Έλληνες οδηγοί χρησιμοποιούσαν διαφορετικό μπουζί από αυτό που επιβάλλεται από τον κανονισμό και ακυρώθηκαν, υποχωρώντας στις τελευταίες θέσεις. Από τις πρώτες στις τελευταίες θέσεις λοιπόν… Στο προκριματικό σκέλος ο Οικονόμου κέρδιζε σταθερά θέσεις ενώ ο Βασιλέρης έκανε καλύτερους τους γύρους από τη μέση και μετά. Είχαν και οι δύο εκπληκτικό ρυθμό. Πρέπει να αναφέρουμε πως ο Βασιλέρης ήταν ο ταχύτερος όλων στα δύο πρώτα χρονομετρημένα κομμάτια της πίστας και έκανε τον 2ο ταχύτερο γύρο ενώ ο Οικονόμου ήταν ταχύτερος στο 3ο κομμάτι και στο σύνολο του γύρου κάνοντας έτσι τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Ο Οικονόμου κέρδισε 13 θέσεις, τερματίζοντας στην 23η και ο Βασιλέρης ανέβηκε 10 θέσεις τερματίζοντας στην 25η. Νικητής ήταν ο Γάλλος Nicolas Picot που ξεκίνησε από την 1η θέση. Μετά τις ποινές του τελικού τεχνικού ελέγχου ο Οικονόμου ανέβηκε στις 19η θέση και ο Βασιλέρης στην 20η.

Την Πέμπτη το πρόγραμμα περιλαμβάνει warm up για όλες τις κατηγορίες, ένα προκριματικό σκέλος για τις κατηγορίες Micro και Mini και 2 προκριματικά σκέλη για κάθε group των υπόλοιπων κατηγοριών. Έτσι, ολοκληρώνονται τα προκριματικά σκέλη και την Παρασκευή θα διεξαχθούν οι ημιτελικοί.